Algorytm
5 l
56
wymyśliłem taki algorytm na obliczanie kolejnych pozycji planety:
(pozycja wcześniejsza+((pozycja wcześniejsza-pozycja jeszcze wcześniejsza)*(ustalona prędkość/(pierwiastek z(((wcześniejsza współrzędna x-jeszcze wcześniejsza współrzędna x)^2+((wcześniejsza współrzędna Y - jeszcze wcześniejsza współrzędna Y)^2)))))+(pozycja środka*((1/(ustalone oddalenie od środka/pierwiastek z(((wcześniejsza współrzędna x - wcześniejsza współrzędna X środka)^2)+((wcześniejsza współrzędna Y - wcześniejsza współrzędna Y środka)^2))))-1)))/(1+((1/(ustalone oddalenie od środka/pierwiastek z(((wcześniejsza współrzędna x - wcześniejsza współrzędna X środka)^2)+((wcześniejsza współrzędna Y - wcześniejsza współrzędna Y środka)^2))))-1))+(pozycja środka-wcześniejsza pozycja środka)
gdzie:
pozycja - wartość X lub Y w zależności jaką wartość formuła oblicza
środek - punkt wokół którego krąży planeta
prędkość - odległość pokonywana w jednym kroku
pozycja wcześniejsza - wartość x lub y w poprzednim kroku.
algorytm musi być zastosowany dla wartości X i Y
jeżeli ktoś zna się na pythonie czy czymś innym gdzie to można wytestować to może sprawdzić czy działa bo ja w excelu puki nie uruchomię na makrach to się nie dowiem ale raczej będzie działać.
a jeżeli ktoś ma pomysł na lepszy algorytm (bo ten nie jest idealny) to proszę o konsultację.
udało mi się na wykresie zobrazować różne obiekty więc teraz bardziej klarownie to wygląda ale niestety w grze nie będę mógł zrobić takiego widoku.
z większych postępów to udało mi się proceduralnie wygenerować nazwy planet i gwiazd, nie są szałowe, ciekawe ani łatwe do wymówienia ale jak na nazwy wygenerowane proceduralnie dla 2600 obiektów to chyba nie jest źle. Oto przykłady: Endemsunernare Mideripinara Dzideditonana Endetirerara.
mam też taki pomysł żeby zamienić niektóre nazwy planet na nicki znanych osób na jbzdy np planeta chleba1234 i do tego jakieś opisy typu "jak masz mniej niż 12 lat to lepiej stąd spieprzaj". bo nie będę was oszukiwał że oprócz fizyki poruszania się statku i poznawania nazw i opisów planet nic ciekawego tam nie będzie więc te opisy mogą grę zrobić bardziej atrakcyjną. oprócz tego każda planeta ma opis w postaci 7cyfrowego numerka który widać będzie dopiero po wylądowaniu i mógłbym robić tak że jeżeli komuś uda się wylądować na dziewiczej planecie i poda mi ten nr używany jako hasło to zmienię opis i być może nazwę planety na takie jakie chce np "abdul tu był" i po czasie udostępnie wersje z tymi nowymi nazwami planet.
jak ktoś dobrze zna dzidę i jej użytkowników a do tego potrafi pisać sarkastyczne śmieszne opisy mógłby się zająć pisaniem nowych nazw i opisów dla niektórych planet.
(pozycja wcześniejsza+((pozycja wcześniejsza-pozycja jeszcze wcześniejsza)*(ustalona prędkość/(pierwiastek z(((wcześniejsza współrzędna x-jeszcze wcześniejsza współrzędna x)^2+((wcześniejsza współrzędna Y - jeszcze wcześniejsza współrzędna Y)^2)))))+(pozycja środka*((1/(ustalone oddalenie od środka/pierwiastek z(((wcześniejsza współrzędna x - wcześniejsza współrzędna X środka)^2)+((wcześniejsza współrzędna Y - wcześniejsza współrzędna Y środka)^2))))-1)))/(1+((1/(ustalone oddalenie od środka/pierwiastek z(((wcześniejsza współrzędna x - wcześniejsza współrzędna X środka)^2)+((wcześniejsza współrzędna Y - wcześniejsza współrzędna Y środka)^2))))-1))+(pozycja środka-wcześniejsza pozycja środka)
gdzie:
pozycja - wartość X lub Y w zależności jaką wartość formuła oblicza
środek - punkt wokół którego krąży planeta
prędkość - odległość pokonywana w jednym kroku
pozycja wcześniejsza - wartość x lub y w poprzednim kroku.
algorytm musi być zastosowany dla wartości X i Y
jeżeli ktoś zna się na pythonie czy czymś innym gdzie to można wytestować to może sprawdzić czy działa bo ja w excelu puki nie uruchomię na makrach to się nie dowiem ale raczej będzie działać.
a jeżeli ktoś ma pomysł na lepszy algorytm (bo ten nie jest idealny) to proszę o konsultację.
udało mi się na wykresie zobrazować różne obiekty więc teraz bardziej klarownie to wygląda ale niestety w grze nie będę mógł zrobić takiego widoku.
z większych postępów to udało mi się proceduralnie wygenerować nazwy planet i gwiazd, nie są szałowe, ciekawe ani łatwe do wymówienia ale jak na nazwy wygenerowane proceduralnie dla 2600 obiektów to chyba nie jest źle. Oto przykłady: Endemsunernare Mideripinara Dzideditonana Endetirerara.
mam też taki pomysł żeby zamienić niektóre nazwy planet na nicki znanych osób na jbzdy np planeta chleba1234 i do tego jakieś opisy typu "jak masz mniej niż 12 lat to lepiej stąd spieprzaj". bo nie będę was oszukiwał że oprócz fizyki poruszania się statku i poznawania nazw i opisów planet nic ciekawego tam nie będzie więc te opisy mogą grę zrobić bardziej atrakcyjną. oprócz tego każda planeta ma opis w postaci 7cyfrowego numerka który widać będzie dopiero po wylądowaniu i mógłbym robić tak że jeżeli komuś uda się wylądować na dziewiczej planecie i poda mi ten nr używany jako hasło to zmienię opis i być może nazwę planety na takie jakie chce np "abdul tu był" i po czasie udostępnie wersje z tymi nowymi nazwami planet.
jak ktoś dobrze zna dzidę i jej użytkowników a do tego potrafi pisać sarkastyczne śmieszne opisy mógłby się zająć pisaniem nowych nazw i opisów dla niektórych planet.