Pompa cp4 czyli przewaga dzięki technice.

11
Jak wiemy w samochodach z silnikiem diesla producenci stosują aktualnie właściwie tylko układy common rail. Początkowo system cr sprawował się bardzo dobrze i stosowany był na początku we alfach i fiatach, później w większości samochodów znanych marek jak ford, opel, bmw, mercedes, toyota, czy inne.
Przyszedł rok 2007 ( chyba ), w którym w bmw pojawił się nowy silnik, czyli nowsza wersja 2.0 D ( N47 ), który względem poprzednika ( M47 ) różnił się m in pompą cr, w m47 była trwała i naprawialna pomoa cp3, a w n47 zastosowano wadliwą i praktycznie nienaprawialną cp4. W dalszej części opisze dlaczego to jest istotne. Koncern vw z kolei długo bronił się przed wkładaniem układu cr do swoich silników - trzymali się układu z pompowtryskiwaczami, jednak w bodajże 2008 roku zastosowany został ( chyba najpierw w 2.0 tdi ) układ cr na wyżej wspomnianej pompie cp 4. Zastosowanie tej to był bardzo zły pomysł z punktu widzenia klientów - po pierwsze popychacz sekcji tłoczącej, zintegrowany z rolką był całkowicie okrągły przez co miał możliwość obrócenia się o 90 stopni względem wałka pompy co skutkowało jej szybką śmiercią.
Najczęściej jednak problem z tą pompą dotyczył tzw opiłkowania - elementy współpracujące nadmiernie się łuszczyły, czy też wycierały co skutkowała nie tylko uszkodzeniem pompy, ale i wtryskiwaczy oraz zaopiłkowaniem całego układu paliwowego.
Niestety przed całkowitą awarią zazwyczaj nie występują żadne objawy, po prostu auto gaśnie w trakcie jazdy albo po zgaszeniu już nie odpala.
( Gdy auto z tą pompą nie odpala wystarczy odkręcić elektrozawór widoczny na zdjęciu i go wyjąć, jeśli znajdziemy w miejscu jego montaży srebrny brokat to znaczy że jesteśmy lżejsi o dobre pare tysięcy )
Pompa występowała w m in 2.0, 3.0 bmw 2.0, 2.7, 3.0 vw
Przy zakupie auta z pompą cp 4 należy sprawdzić czy pompa jest wadliwą czy poprawioną wersją.
Generalnie cp4 to tak czy inaczej słaby temat bo producent nie sprzedaje nowych części więc o naprawie pompy można zapomnieć.
Jeśli opiłkowanie wystąpi w np jakimś v6 to należy kupić nową pompe ( koło 3k zł), komplet wtryskiwaczy ( nowe to bardzo duży koszt, ale w silnikach vw piezoelektryczne wtryski dają się regenerować, więc tutaj może być to 2k, a równie dobrze 8 czy 10k zł, do tego rurki wysokiego ciśnienia- jeśli uda się wyczyścić to tylko robocizna ( ale spora robocizna bo to pracochłonne ), albo komplet z serwisu za np 2k zł
Bak paliwa podobna sytuacja, albo uda się wyczyścić albo nowy. Więc usterka kosztowna i właściwie nieprzewidywalna. Przy zakupie samochodu praktycznie nie do wykrycia ( przy oględzienach zaworka się raczej nie wykręci ), w parametrach też tego za bardzo nie widać, więc można kupić auto i wpakować np połowe wartości w naprawe. Jakby ktoś z was coś takiego kupował to polecam po prostu dowiedzieć się czy taka usterka już wystąpiła, lub czy w tym roczniku samochodu jeszcze występowała.
Pompa cp4 czyli przewaga dzięki technice.
1000
1000
400
100
+42
0 komentarzy
0.038000106811523