Hobby cz8

4
KW GOLIAT
Korporacja wojenna Goliat jest jedną z pierwszych korporacji w tej gałęzi gospodarki, a zarazem najdłużej działającą w niezmienionej formie. Jest to korporacja której głównym towarem eksportowym są żołnierze. Zaś największą dumę przynoszą im ich ciężkozbrojni piechurzy.
Frakcja ta jest rządzona przez tetrarchię złożoną z dwóch władców seniorów sprawujących równorzędną władzę oraz dwóch młodszych władców nieposiadających realnie takiej samej władzy jak seniorzy, ale na ich polecenie mogą zostać im powierzone pewne obowiązki służbowe. Głównym zadaniem młodszych władców jest nauka rządzenia od seniorów. Taki system władzy ma zapewniać jej ciągłość. W przypadku śmierci jednego z władców seniorów, jego podopieczny automatycznie zajmuje jego miejsce, zaś obecność drugiego seniora daje młodzikowi cenny czas na wdrożenie się w pełni w nowe obowiązki.
Ze względu na olbrzymią bazę rekrutacyjną stanowiącą kilkadziesiąt gęsto zaludnionych światów zarówno korporacja, jak i klienci nie liczą się z życiem podwładnych. Jednak pomimo masowości poboru do armii, rekruci otrzymują solidne wyszkolenie bojowe. Szczególnie cenieni są rekruci pochodzący ze światów o trudnych warunkach planetarnych. Weterani wielu kampanii wojennych mogą dostąpić zaszczytu awansu do Katafraktów, oddziałów ciężkiej piechoty. Zaszczyt ten łączy się z otrzymaniem ciężkiej zbroi automatycznej stanowiącej jedną z najlepszych osłon w całej federacji.
Jako że pobór do armii Goliat następuje w formie danin rekrutów na rzecz korporacji, dominującą taktyką prowadzenia walk jest walka w dużych formacjach oraz zmasowane szturmy piechoty. Na nielicznych polach walk mogą zostać wystawione także machiny oraz bestie wojenne. Te drugie narzędzia wojny są dzikimi monstrami łapanymi i tresowanymi na specjalnie do tego przeznaczonej planecie. Bestie wojenne są niezwykle ciężkie w wyszkoleniu, zaś na polu bitwy są śmiertelnie niebezpieczne. Z machin wojennych najchętniej wykorzystywanymi przez dowódców są Centaury, olbrzymie transportery mogące przewozić jednocześnie kilka dużych formacji piechoty lub lżejsze pojazdy. Z lżejszych pojazdów do dyspozycji armii są Herkulesy, czyli lekkie pojazdy wsparcia piechoty. Herkules posiada lekki pancerz, jednak ta wada jest rekompensowana przez dużą siłę ognia. Piechota uzbrojona jest w standardowe w federacji jednostrzałowe karabiny, jednak w zmodyfikowanej na potrzeby korporacji wersji. Wersja stosowana przez tą korporację charakteryzuje się znacznie większą długością lufy jak i bagnetu niż w pozostałych odmianach tej broni, daje to jej użytkownikom możliwość zadania ciosu nim sami znajdą się w zasięgu rażenia wrogiego bagnetu. Oprócz podstawowych oddziałów piechoty korporacja ta dysponuje w swoich szeregach także bardziej wyspecjalizowanymi jednostkami, przykładem niech będą elitarni łucznicy korporacji uzbrojeni w zabójcze łuki bloczkowe oraz strzały z wybuchowymi grotami które sieję popłoch we wrogich oddziałach. Innym ciekawym oddziałem są procarze, jest to jednostka lekkiej piechoty uzbrojona w ręczne miotacze ładunków przeciwpancernych. Do zadań specjalnych oddelegowani są synowie pustyni, uzbrojeni w szybkostrzelne karabinki oraz zabójcze długie noże. Natomiast Katafrakci uzbrojeni są w potężne ostrza fazowe zdolne przeciąć wszystkie pancerze piechoty dostępne w federacji, a odpowiednio zmodyfikowane zdolne jest poważnie uszkodzić także ciężkie pancerze pojazdów, jednak w tym wypadku może być równie zabójcze dla wroga jak i samego użytkownika.
0.046477079391479