Bez oliwy ani rusz
9
Smarowanie układu biegowego parowozu było jednym z najważniejszych obowiązków pomocnika maszynisty. Wokół parowozu trzeba chodzić doglądając każdej śrubki i każdej panewki, co potwierdzają słowa samego pana mechanika Orzechowskiego.
Dziś dzięki zastosowaniu łożysk tocznych tak częsta kontrola ilości smaru nie jest konieczna, jednak wciąż maszynista, rewident, a czasem i kierownik pociągu wykonują tak zwane "oględziny techniczne".
07.09.2024 Dolní Lipka
Parowóz Ušata podczas obrządzania na stacji Dolní Lipka
Dziś dzięki zastosowaniu łożysk tocznych tak częsta kontrola ilości smaru nie jest konieczna, jednak wciąż maszynista, rewident, a czasem i kierownik pociągu wykonują tak zwane "oględziny techniczne".
07.09.2024 Dolní Lipka
Parowóz Ušata podczas obrządzania na stacji Dolní Lipka