Kamaz 4911
Motoryzacja
3 l
7
15 lutego 1976: Pierwszy w historii KAMAZ zjechał z taśmy produkcyjnej
29 grudnia 1976: Oficjalne otwarcie zakładów
1987: Rozpoczęto produkcję małych samochodów osobowych Oka w zakładach należących do KAMAZ-a, w 1991 roku wyodrębnionych jako ZMA
25 czerwca 1990: Rząd podjął decyzję o utworzeniu „KAMAZ Incorporated”, była to pierwsza tego typu spółka na terenie ZSRR
30 sierpnia 1999: Firma miała na koncie już ponad 1,6 mln wyprodukowanych pojazdów ciężarowych, oraz ponad 2 mln silników Diesla
2007: Liczba wyprodukowanych pojazdów przekroczyła 1,8 mln[1]
2012: Wyprodukowano 2 mln samochodów ciężarowych.
1 lipca 2013 Autoryzowanym Dealerem na terenie Polski została firma Kamaz Polska
Ciężarówki KAMAZ zaprojektowano w nowoczesny jak na swoje czasy sposób (silnik umieszczony pod unoszoną kabiną), wyposażono je standardowo w jednostkę V8 (co jest rzadkością w przypadku innych producentów), która mogła poradzić sobie z ciężkimi warunkami pracy.
Dziś zakłady KAMAZ składają się z 9 fabryk, zlokalizowanych także poza Rosją (Wietnam, Indie, Kazachstan), wyspecjalizowanych w produkcji różnych podzespołów, Są drugimi w Federacji Rosyjskiej pod względem wielkości produkcji, oraz jedynymi zakładami w Rosji produkującymi pełną gamę samochodów ciężarowych różnego typu. Zakłady KAMAZ posiadają fabryczną załogę startującą w rajdach m.in. Dakar specjalnie przygotowanym KAMAZ-em.
29 grudnia 1976: Oficjalne otwarcie zakładów
1987: Rozpoczęto produkcję małych samochodów osobowych Oka w zakładach należących do KAMAZ-a, w 1991 roku wyodrębnionych jako ZMA
25 czerwca 1990: Rząd podjął decyzję o utworzeniu „KAMAZ Incorporated”, była to pierwsza tego typu spółka na terenie ZSRR
30 sierpnia 1999: Firma miała na koncie już ponad 1,6 mln wyprodukowanych pojazdów ciężarowych, oraz ponad 2 mln silników Diesla
2007: Liczba wyprodukowanych pojazdów przekroczyła 1,8 mln[1]
2012: Wyprodukowano 2 mln samochodów ciężarowych.
1 lipca 2013 Autoryzowanym Dealerem na terenie Polski została firma Kamaz Polska
Ciężarówki KAMAZ zaprojektowano w nowoczesny jak na swoje czasy sposób (silnik umieszczony pod unoszoną kabiną), wyposażono je standardowo w jednostkę V8 (co jest rzadkością w przypadku innych producentów), która mogła poradzić sobie z ciężkimi warunkami pracy.
Dziś zakłady KAMAZ składają się z 9 fabryk, zlokalizowanych także poza Rosją (Wietnam, Indie, Kazachstan), wyspecjalizowanych w produkcji różnych podzespołów, Są drugimi w Federacji Rosyjskiej pod względem wielkości produkcji, oraz jedynymi zakładami w Rosji produkującymi pełną gamę samochodów ciężarowych różnego typu. Zakłady KAMAZ posiadają fabryczną załogę startującą w rajdach m.in. Dakar specjalnie przygotowanym KAMAZ-em.