ciekawostki motoryzacyjne #7: SWM Gordini z 1968 roku

5
ciekawostki motoryzacyjne #7: SWM Gordini z 1968 roku
SWM zaczęlo produkować samochody na początku lat 60. XX wieku, głównie dla lokalnych kierowców. Według magazynu Vintage Racecar Magazine fabrykę SWM opuściło 7 samochodów. Pierwsze sześć zbudowane zostały na ramie z karoserią z włókna szklanego. Ostatni był inny. Firma szukała taniej bazy pod swój samochód, żeby móc rozpocząć produkcję na masową skalę. Ostatecznie za bazę posłużyło Renault R8, na którego podwozie nałożono krótszą karoserię z włókna szklanego i włożono podkręcony silnik z Gordini, który generował 95 KM.
ciekawostki motoryzacyjne #7: SWM Gordini z 1968 roku
Plan zakładał rozpoczęcie masowej produkcji auta, jednak rodzina Mallnów miała prosperującą firmę stolarską, na której rozwinięcie chcieli wziąć pożyczkę. Aby móc dostać pożyczkę braciom nakazano porzucić projekt sportowego samochodu i tak zakończyła się krótka historia marki SWM.

Dobra to tyle wypierdalam
ciekawostki motoryzacyjne #7: SWM Gordini z 1968 roku
0.056031942367554