Wielki powrót czy coś
3
Dawno nie wrzucałem nic nowego na swój profil, więc wrzucam w zasadzie post z Instagrama i (tu nowość) też z Facebooka (kolejowe.historie)
Dziś bardziej w ramach ciekawostki zdjęcie parowozu w termowizji. Jest to najprawdopodobniej maszyna serii Ol12. Okazuje się, że tzw. sprawność parowozu wynosi poniżej 10%, czyli ponad 90% energii ucieka w postaci ciepła. Dla porównania lokomotywy spalinowe mają sprawność rzędu ok 30%, a elektryczne około 90%.
Autorem zdjęcia: Jagokogo
Źródło: Wikimedia Commons
Na licencji: CC BY-SA 3.0
Jeszcze mały bonus dla Dzidowców:
Po nieco głębszym śledztwie doszedłem do wniosku, że maszyna ze zdjęcia w termowizji to Ol12 - 7 ze Skansenu w Chabówce.
Dziś bardziej w ramach ciekawostki zdjęcie parowozu w termowizji. Jest to najprawdopodobniej maszyna serii Ol12. Okazuje się, że tzw. sprawność parowozu wynosi poniżej 10%, czyli ponad 90% energii ucieka w postaci ciepła. Dla porównania lokomotywy spalinowe mają sprawność rzędu ok 30%, a elektryczne około 90%.
Autorem zdjęcia: Jagokogo
Źródło: Wikimedia Commons
Na licencji: CC BY-SA 3.0
Jeszcze mały bonus dla Dzidowców:
Po nieco głębszym śledztwie doszedłem do wniosku, że maszyna ze zdjęcia w termowizji to Ol12 - 7 ze Skansenu w Chabówce.
Jeszcze do nie dawna był to najstarszy czynny parowóz w Polsce, ponieważ jego rok produkcji to 1912.
Obecnie niestety jest nieczynny, prawdopodobnie skończył mu się "przegląd".
Także tego... Tyle na dzisiaj.
Chyba wyszedłem z wprawy pisania tutaj...
Obecnie niestety jest nieczynny, prawdopodobnie skończył mu się "przegląd".
Także tego... Tyle na dzisiaj.
Chyba wyszedłem z wprawy pisania tutaj...