Sztuka plakatu w czasie II wojny światowej, strach i humor w propagandzie aliantów
Wiedza
1 m
14
Satyryczny plakat propagandowy, drwiący z Francji za jej szybką kapitulację w 1940 roku. U dołu widnieje hasło: „Nigdy nie używane… raz upuszczone”.

Admirał Nimitz wskazuje na Tokio na mapie z koncentrycznymi celownikami. U dołu napis: „Dajcie nam sprzęt, a trafimy w cel!”.

Plakat miał na celu zastraszać społeczeństwo amerykańskie wizją japońskiej okupacji USA. Wzywa do wzmożonej pracy i jedności narodowej. Używa rasistowskich stereotypów, typowych dla tamtych czasów.

Mój ulubiony, dotyczył poparcia dla kampanii bombowych przeciwko Niemcom, poprzez humorystyczne i karykaturalne przedstawienie Hitlera jako bezbronnego i zidiociałego celu.

Zachęca do poparcia sojuszu z ZSRR. Przypomina społeczeństwu zachodniemu, że Związek Radziecki walczy ramię w ramię z aliantami przeciwko Niemcom.
